ankeclaessens.reismee.nl

A lot of things happened but at least I am happier than before - Part 2 (7 maanden)

Goodday mate

\"Cool\"


I am back with my blog. Het duurt eventjes met schrijven.. Ik moet dan ook zeggen dat ik erg geniet hier en het niet altijd zoek om mijn blog te schrijven. Als Au pair ben ik druk met de kids in de weer, activiteiten daar activiteiten hier en daar komt ook het huishouden bij. + Ik wil nog zoveel dingen doen en realiseer dat ik eigelijk nog maar 3 weekenden heb ik Sydney voordat vriendjelief komt en ik ga reizen met hem. Super leuk hoor en kijk er ook na uit, alleen het is tegelijkertijd zo dubbel! Want de family Fennell, het is zo\'n lieve, normale, gekkefamilie die mij in de familie heeft gelaten en ik weet zeker dat ik ze erg ga missen!! Brodie die 3 jaar is geworden Matisse die afgelopen maandag alweer 1 jaar geworden is, wat gaat het allemaal snel en dan te bedenken dat ik alweer 7 maanden in Aussie ben..

Ik ben eigelijk sinds dat ik hier ben niet echt homesick geweest.. Kan me wel herinneren dat ik het met nieuwjaar moeilijk vond omdat ik Stef wou bellen, de verbinding niet lukte. Me beste vriendinnetje Donny belde mij en ja gewoon mijn vrienden en familie die ik dan altijd heb of in ieder geval dicht in mijn buurt. Dat was wel even een momentje.. Maar ben ook heel erg blij dat ik deze kans genomen heb en Anke heeft altijd wat te klagen ook over nieuwjaar.. Want het vuurwerk was goed, alleen had ik niet zo\'n geweldig uitzicht vanwege de bomen (botanic gardens!) maar al met al: vriendinnetjes van Sydney had ik bij me, eten, drinken, heerlijk zittend het vuurwerk kijken & het vuurwerk was goed!

Nu zit ik inmiddels alweer bijna 4 maanden bij de Familie Fennell. Een leuk jong gezin :) Brodie, jongetje van 3 jaar en Matisse, meisje van net 1 jaar! Vanessa en ik zitten goed op 1 lijn qua opvoeding, soms denk ik nog van ikzelf zou me bij me antwoord nee gehouden hebben, maar denk ook dat wij Nederlands daarin wat harder zijn. Terwijl dat ze hier over het algemeen in Aussie heel makkelijk zijn in de omgang met de kids, bijna geen grenzen. Dus ik ben heel blij dat ik al heel goed op 1 lijn zit met Vanessa
\"Laughing\"

Het is anders hier werken in deze omegeving, omdat je niet zoals Mosman alles close heb, het kost me of wel 20 minuten lopen of ik moet de bus pakken. Naar de stad is eerst 20 minuten lopen en dan 45 minuten met de bus, het is wennen en het is jammer als ik uit wil gaan dat de bussen niet laat terug gaan. Maargoed that\'s life, life is not always easy and I choose for this! Doe ook veel activiteiten met de kids in de huis maar probeer er ook vaak op uit te gaan: eendjes voeren, naar de park, naar de speeltuin etc. En het was super fijn dat ik Kimberly 10 minuten op loopafstand van me had wonen, dat was zo fijn. Kimberly is dan ook een close vriendin geworden, helaas is die nu alweer een maand weg uit het dorpje hier om farmwork te doen. Want ze komt in Juli voor de kids hier zorgen :) Ik weet zeker dat ze een leuke tijd gaat hebben en wens haar alle goeds! (tuurlijk ga ik je nog wel spreken Kimberly & zeker meeten we als je weer in NL bent
\"Wink\"
)

In de inmiddels 2 maanden dat ik niet meer heb geschreven heb ik alweer super veel gedaan en is er ook alweer vanalles gebeurd. Even een beetje een opsomming van de high lights:
- Surfcamp weekend at Seal Rocks; en het is me gelukt om vaker dan 1 keer op de surfboard te staan YEAH!! Ik was zo happy! (Nu ik dit typ voelt dit weer als heel lang geleden, maar ik realiseer me dat ik al best lang niet meer zo inhoudelijk ben geweest over wat ik gedaan heb, dus dat word tijd!)

- Brodie werd 27 januari 3 jaar! Was een Batmanparty op zaterdag, super leuk
\"Laughing\"
zelfs Matisse wou de party niet missen (ze wou niet gaan slapen!! haha cheaky little monkey)

- Me eerste rijles gehad van John (hostdad). Het was een ramp haha alles was de andere kant, links dus. En dat is zo wennen! En ja John was niet bepaald een goede rijinstructeur.. Want hij schreeuwde nee Anke, Stop Anke en maakte me dus nog meer zenuwachtiger. Achteraf was het natuurlijk grappig haha.

-Roadtrip to Manyana with the Dutch girls. Jelske haar hostparents hebben daar een vakantiehuisje en daar mochten we in voor het weekend. Dus dat was super gezellig, lekker aan de beach en 3 uur van Sydney af. Het regende wel dat was het enige minpunt. Dikke pluspunten waren toch wel de kangaroo\'s in de achtertuinen en de pijlstaartroggen! Ik heb in het huisje ook mijn allereerste grote spin gezien.. Zo groot als me hand.. Dat was toch niet zo\'n hoogtepunt haha. We hebben een local iemand aangesproken of hij ons wou helpen zo groot was de spin..

- Mardi Gras is net zoals de gay parade in Amsterdam. Het is een Lesbian en Gay parade en is een van de grootste en meest geliefde lesbi, homo, biseksueel, transseksueel etc gebeurtenis ever! Er waren maar liefs 9,000 mensen in de rij gaan staan om de optocht te zien. Iedereen ging los en wat een geweldige sfeer! Ik had het geluk dat ik Amy ken en ze had mij uitgenodigd om het op het appartement te komen. Dat was wel genieten, lekker droog met een wijntje en genoeg te eten :)

- Watson bay is een plaatsje bij Sydney in de buurt, je hebt er beach en een lighthouse maar niet te vergeten een fantastisch view at the city!

- Australian Reptile Zoo, mijn hostparents hebben me meegenomen naar the Reptile Zoo. Het was super, ik wou er heel graag heen en het was de eerste keer dat ik kangaroo\'s gevoerd had!

- Melbourne. Evy (belgisch meisje) & ik zijn samen naar Melbourne gegaan voor een weekend. Evy heb ik leren kennen via facebook en zijn nu goede vriendinnen geworden. Melbourne was super! We zijn naar Wildlife park geweest, daar heb ik voor de eerste keer met een Koala op de foto gegaan. De 12 Apostles hebben we gezien ook wel de great ocean road genoemd(google het maar eens), naar rainforest gegaan, naar Phillip Island gegaan. Daar hebben we de kleinste pinquins op de wereld gezien, super schattig kwamen zo uit de zee gelopen! & als laatstezijn we de stad Melbourne zelf nog ingeweest, Melbourne doet me beetje denken aan europa: terrasjes, veel cultureel, het weerklimaat etc

- Boatparty at Sydney. Er moet ook nog zo nu en dan gefeest worden
\"Wink\"

-Mijn hostfamily heeft me meegenomen naar Aussie Rules, het is een soort football.De team waar me hostparents voor zijn Melbourne speelt tegen Sydney. De kids waren helemaal into the football team Melbourne: hoedje, truitje, sjaal
\"Laughing\"
Super schattig!

- Tasmania hebben Evy en ik voor een weekend gedaan. Echt geweldig, Tasmania staat bekend om zijn natuur en echt hele mooie beaches en natuur! We zijn naar de Mount Wellington geweest, Bruny Island. We zagen daar zelfs een witte walliby! Ik heb eindelijk een Wombat gezien en mogen aaien!

- Matisse\'s 1th Birthday 14 April; wat gaat het toch snel.. Ik weet nog goed dat ze kroop en met 9 maanden liep Matisse al! Growing up girl!

Dat is er in de tussentijd in grote lijnen wel gebeurd
\"Laughing\"
Ik ga over 1 maandje reizen, ik wil daarvoor nog even wat posten.. Hoop dat het lukt & anders eventueel tijdens het reizen.
Mijn reisplannen zijn om met mijn vriend de east coast te reizen helemaal up to Cairns, van Cairns naar Uluru en dan weer terug naar Sydney.. En dan is het alweer tijd voor naar huis.
Zo raar, ik kan me nog niet indenken dat ik over 2 maanden alweer thuis ben.. Alhoewel met wat ik gedaan heb, wat ik mee heb gemaak en nog ga meemaken ben ik heel blij en kan ik straks met een tevreden glimlach naar huis gaan. En niet te vergeten heel veel bagage, zeer zeker letterlijk maar ook figuurlijk
\"Wink\"


Sweet dreams!

Liefs, xx
\"Kiss\"
Anke

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!