ankeclaessens.reismee.nl

As one journey ends another begins..

Hello dear friends and family, 13 may 2014

Hoe is het daar in nederland?
Bij mij is het moment bijna daar.. Nog 1 nachtje slapen en dan komt Stef 14 mei \'s avonds aan op het vliegveld :) Samen reizen en op naar het volgend avontuur! Ik heb een heel dubbel gevoel: verdrietig omdat ik me hostfamilie en Australie ga verlaten.. Wat zou ik het hier missen zeg, zelfs dat Brodie zegt: go away Anke hahah. En ook deomgeving en de vrienden die ik hier heb leren kennen! Maar tevensook blij want ik zie mijn vriend weer na 8 maanden en ben natuurlijk ook blij om naar huis te gaan; alle lieve vrienden en familie weer te zien!

Zoals ik ook op facebook had gezet:
I always dreamed of being an au pair and I made it happen because I wanted to. That is my motto: don\'t follow your dreams, chase them!
I am so happy with all these experiences and I met so many lovely people and of course my hostfamily Fennell in special! I had a very good time and I feel like a part of the family: thanks for everything! But also friends and familys who where there when I had no hostfamily: thanks for the support! It was a short time but I also enjoyed my stay at the Rosenwax family!

The people, Australia it is so lovely and amazing! And I am so happy that I\'m going to enjoy 1 month more of that.. Next Wednesday I\'m going to travel with my boyfriend

\"Laughing\"
but also I feel sad because that means that I have to leave my hostfamily and will be going home soon. The end of this adventure is near, but for sure it will not be the last one! <3

Ik heb mijzelf toch nog even ertoe gezet om deze blog te schrijven, misschien wel mijn laatste want tijdens het reizen ben ik druk bezig met genieten & het is een druk schema voor 1 maand. We gaan the east coast zien: Byron bay, Brisbane, Noosa, Whitsunday, Friser Island, Cairns (misschien ben ik er een vergeten, haha we gaan ook zoveel doen
\"Wink\"
) en daarna naar Uluru, Alice Rocks, de bekende rocks! Als laatste nog 2 dagen in Sydney en dan alweer terug naar Nederland. Ik zal dan 13 juni aankomen op schiphol, dat is voor mij nu nog niet te realiseren.. Wil ik ook helemaal nog niet! Nog heerlijk genieten de laatste maand!

Ik heb de afgelopen maand natuurlijk weer veel gedaan & meegemaakt, maar vooral de laatste week was speciaal voor mij! Afgelopen zaterdag mijn laatste uitje gehad met mijn hostfamilie. We zijn als verassing naar Sea life gegaan.
Sea life was amazing! Veel vissen en gewoon het is super vet als je door zo’n gang loopt en overal waar je kijkt; boven, onder links rechts is glas en kun je de vissen zien. Haaien kon je ook zien en grote roggen! Brodie genoot volop en Matisse ook. Ze zat de heletijd te wijzen en geluiden te maken. Brodie en ik gingen naar een gedeelte waar je schelpen, vissen, zeesterren mag voelen onder het water. Dat heb ik samen met Brodie gedaan, Brodie schrikt nergens van terug.. Echt super cool! Er was ook een vloer met daaronder een doorzichte glaswand waardoor je de haai onder je zag zwemmen, de kids stonden erop en ze waren erg onder de indruk. Super was het!
Ik wou heel graag een foto van het gezin en mij, dat had ik ook tegen Vanessa gezegd. We hadden vooraan in Sea life een foto gemaakt wat ze altijd doen bij zo’n attracties en dan proberen ze het op het eind aan je te verkopen. Bij het einde had Vanessa al gauw het fotoboekje te bakken, ik wou ook graag kijken en vond het echt super stoer! 2 foto’s waren 20 dollar, dat wou ik wel doen en Vanessa ook. Ik wou vragen of ze er nog konden uitprinten, maar Vanessa zei dat ik die van haar kreeg: hoort bij het dagje uit/ afscheid! Ze zei ook dat ik er volgend weekend niet meer zal zijn dus een leuk aandenken. Op de terugweg was er een soort van market on, er waren overal monniken en boeddha dingetjes, we zijn er over doorheen gelopen. Daarna gingen we ‘uiteten’ bij een grill place, we hebben een hamburger en frietjes gehad. De hamburger was wel erg goed! De kids werden een beetje ongeduldig, moe en konden niet meer stilzitten dus toen we klaar waren naar de auto gegaan.
Ik was Vanessa en John heel dankbaar voor deze dag, wat het was super!

Gister was de dag dat we met zijn 5e als familie nog bij elkaar zijn. Morgenavond komt de nieuwe Au pair en gaan we met zijn alle eten.. Wat zal dat een raar moment zijn. En woensdag werk ik haar de heledag in en \'s avonds nog drankje doen met lief vriendinnetje Evy.. En dan eindelijk is Stef er <3!
Maar wat ik eigelijk over gister wou vertellen.. Het was een emotionele avond, na het avondeten heb ik ze mijn cadeautjes gegeven, Brodie wat speelgoed, Matisse een haarband en het speciale cadeau was toch wel de fotoboek die ik gemaakt had van de tijd dat ik met de familie heb gehad. Vanessa maakte het open en begon te huilen, John was ook stil en het was gewoon een heel mooi moment, een moment dat voor mij veel betekende. Want we gaan elkaar allemaal heel erg missen en ik hoop echt dat we contact blijven houden.. En het is gewoon fijn dat het gevoel wederzijns is
\"Laughing\"
Ik had eerlijk gezegd helemaal niets terug verwacht... Kwam Brodie met een tasje aan lopen en er zat een sjaal in, een mooie kaart en als klap op de vuurpijl: een horloge van Fossil met achterin gegrafeerd: Luv Brodie & Matisse Australie 2014. Dat vond ik zo\'n mooi en bijzonder cadeau!!

Ik ben echt super blij met deze ervaringen en ik zal dan ook de tijd hier, de mensen nooit vergeten!! En nu moet ik maar eens wat gaan doen.. Lig namelijk nog in me bed, het is bijna 8:00 uur in de ochtend en de kids liggen nog steeds te slapen (dat noem ik nog eens ideaal, perfecte timing!)

Eindelijk kunnen we zeggen: tot over een maandje!

See you! Lots of love, Anke

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!